Środa, 1 stycznia 2014

Powitanie roku na rozlewiskach Odry

Mieliśmy jechać na fajerwerki do Schwedt, ale z kilku powodów opcja się zmieniła i postanowiliśmy o świcie powitać Nowy Rok na rowerze... chcieliśmy potowarzyszyć naszemu koledze vel Kucykowi, który startował dzisiaj w góry jadąc szlakiem Odra-Nysa, ale ponieważ nie był w stanie wyruszyć z samego rana tylko na chwilę spotkaliśmy się z nim na trasie, życząc mu powodzenia oraz ciepłych nocy pod namiotem... tak, pod namiotem :)
Więc wolne miejsce w samochodzie zajął Monter i pognaliśmy jeszcze przed siódmą na punkt widokowy do Mescherin, licząc na zjawiskową grę światła... ale przeliczyliśmy się... :(

choć i tak było dość ładnie...

następnie szybko przejazd autem na parking leśny w pobliżu Teerofenbrucke i hajda na rozlewiska... a jacy bylismy zdziwieni, gdy na grubej warstwie szronu zobaczyliśmy już ślad roweru...

czyżby Kaczka Krzyżówka...

a spektakl ze wschodem słońca dopiero się zaczął... :)

a w tak zwanym międzyczasie nad rozlewiskami rozpoczął się niezły gwar... to przynajmniej setki, jak nie tysiące kaczek, gęsi i innych ptaszorów gotowało się do startu... oj trzeba było to słyszeć :)

tego dnia skupiliśmy się na szlakach regionalnych...

gdzie było na co popatrzeć...

przełamaliśmy pierwsze lody....

a nieopodal tej pięknej krainy...

jak nam się droga skończyła, to postanowiliśmy coś zjeść...

żeby "ustrzelić" takie zdjęcie należy... cały czas jechać na rowerze... zatrzymaj się tylko na moment, a jego już nie ma...

niestety droga tego dnia dość często nam się kończyła zanim dojechaliśmy do jej końca...

choć nie zawsze poddawaliśmy się bez walki....

a oto najlepszy dowód, czyli mały rekonesans w poszukiwaniu przejścia... i żeby nie było, to Wanda nalegała...

i znowu, tak jak na poprzedniej wycieczce zobaczyliśmy niemieckiego dziadka na rowerze, a to oznaczało, że ta droga którą on jedzie na pewno gdzieś prowadzi :)

i kolejna przeszkoda nie do pokonania tego dnia, po prostu nie wzięliśmy kaloszy...

byliśmy gdzieś pomiędzy Zutzen...

a Zatonią Dolną...

znaleźliśmy na trasie punkt widokowy oraz całkiem fają miejscówkę na odpoczynek, czytaj nocleg na dziko...

i jeszcze jeden drapieżnik...

najprawdopodobniej to Myszołów Włochaty...

a ostatnia prosta to w słoneczku z wiatrem i po asfalcie... taka nagroda chyba...

a na koniec we Friedrichsthal spotkaliśmy Krzyśka vel Kucyka, jak widać porządnie przygotowanego do wyprawy...

on pojechał dalej po szlaku...

a my spakowaliśmy Montera do auta i wróciliśmy do Szczecina :)

To było fantastyczne rozpoczęcie Nowego Roku :)