Sobota, 1 marca 2014

Drawieński Park Narodowy - dzień 1.

No to przyszedł czas na Drawieński Park Narodowy, które mieliśmy okazję odwiedzić po raz pierwszy i już wiemy, że nie po raz ostatni... :) a więc najpierw pociągiem do Dobiegniewa skąd kilka minut po godzinie ósmej ruszyliśmy na szlak...

od rana było mglisto i zimno...

tak się zastanawiałem, czy oby jedziemy po dobrej stronie płotu...

tym bardziej, że droga nas nie rozpieszczała...

i okazało się, że nie... ale na szczęście płot w tym miejscu był już łatany, więc nie musieliśmy się wracać... :)

pomimo iż Drawieński Park Narodowy i jego okolica jest głównie domeną kajakarzy, to jest kilka fajnych miejsc do odpoczynku, tak jakby pod kątem rowerzystów... oczywiście przerwę śniadaniowa zrobiliśmy sobie 300 metrów wcześniej na drodze...

po około 20 km docieramy do DPN...

a w siedzibie DPN mają takiego oto Bielika :)

z miejscowości Głusko udajemy się asfaltem w kierunku Sitnicy, ale postanawiamy zboczyć z drogi w kierunku drogi solnej, a po drodze mijamy Drawę...

i to nie był dobry pomysł...

w międzyczasie znowu zbaczamy z kursu w kierunku Drawy...

aby zobaczyć Bindugę... najzwyklejszą na świecie polanę...

droga nam się nieco poprawiła...

i jeszcze bardziej poprawiła...

w miejscowości Zatom byliśmy umówieni na obiad w agroturystyce co się zwała "Potrawy znad Drawy" i przyznać muszę, że domowe jedzenie było pierwszej klasy :) i najedzeni ruszyliśmy dalej...

nawierzchnia zmieniała nam się jak w kalejdoskopie... przynajmniej nie było nudy... choć bywały momenty, że tęskniliśmy za asfaltem, bo większość km tego dnia zrobiliśmy po terenie...

Wanda i nowa zabawka... :)

a właśnie, tak wygląda (moja) kierownica podróżnika w wersji tradycyjnej...

a tak wygląda (Wandy) centrum zarządzania wycieczką... a może i światem ;)

najważniejsze że po porannej szarości nastała ładna pogoda i przyjemnie się jechało...

choć nie zawsze jechało... czasami gleba nas jakby wciągała... :)

zaczęło się juz zmierzchać, a przed nami do Człopy jeszcze 11 km, czyli tradycji stało się zadość - wycieczkę skończyliśmy po zmroku :)

Wieczorem dotarliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego Sosenka, gdzie spotkała nas bardzo miła niespodzianka w postaci bardzo mocno nagrzanego pokoju... co jak co, ale po dniu spędzonym w dość niskich temperaturach to prawdziwa przyjemność :)