Sobota, 22 marca 2014

Poczdam zwiedzanie

No i w końcu w poszukiwaniu miejsc na ślubne plenery wybraliśmy się na zwiedzanie Poczdamu, i okazało się, że był o strzał w dziesiątkę... zamków i pałaców starczy tam dla kilkudziesięciu fotografów pracujących jednocześnie, do tego dwie ciekawe dzielnice: kwartał holenderski i rosyjska Alexandrowka, no i mnóstwo innych atrakcji sprawiają, że to dobry cel nawet na kilkudniową wycieczkę... my mieliśmy pół dnia, więc zobaczyliśmy w zasadzie niedużo, choć po ilości zdjęć jestem odmiennego zdania :)

Parking rowerowy na dworcu, wydawał się jakiś taki mały...

no tak, bo większy był na zewnątrz... :)

zamiast deszczu świeciło słońce więc humory tym bardziej nam dopisywały...

Kosmo-Monter

w drodze do dzielnicy rosyjskiej zwanej Alexandrowka

Alexandrowka, to kompleks kilku a może i kilkunastu pięknych, starych, drewnianych chatek...

następnym, głównym celem zwiedzania był Schloss Sanssouci...

miejscowy grajek ;)

Orangerieschloss

Belvedere auf dem klausberg

i nasza ferajna..

Neues Palais...  a jaie pranie ktoś zrobił i gacie suszy ;)

Chinesisches Haus

i widok na Schloss Sanssouci od dołu...

Friedenskirche

i już w drodze do kwartału holenderskiego...

żabko-biedronka

Cecilienhof

Troszkę się nam rozpadało, więc wróciliśmy do centrum miasta, zjedliśmy obiad  i pojechaliśmy na Berliner FahradSchau... i znowu wyszło słońce...

Na targach kultury rowerowej było tyle fajnych rowerów i gadżetów, że ślinienia było tam na dwie godziny... co po niektórzy wrócili z niewielkimi zdobyczami, jak na przykład z czapką :)

tudzież kalendarzem... :)

Zaliczyliśmy jeszcze wystawę rowerowa w jednym muzeum, ale obie fotorelacje, spore fotorelacje będa niedługo dostępne na fb Rowerowego Szczecina, co by więcej osób mogło podziwiać te podejrzane tam cudeńka.