Niedziela, 30 marca 2014

Park Narodowy Ujście Warty - dzień 3.

I ostatni dzień wycieczki, który znowu powitał mnie mgłą, więc pospałem godzinkę dłużej i wyruszyłem dopiero o świcie, gdy słońce zaczęło się niemrawo przedzierać przez mgłę... na początku szybki kurs na betonkę...

a widoczki były chyba najlepsze z całego wyjazdu...

jaka pozytywna różnica w porównaniu z wczorajszym dniem :)

tym razem nie zachodziłem do czatowni, co by tam nie ugrzęznąć na dłużej, jedynie posiedziałem chwilkę na moście...

betonka...

normalnie było już widać całą drogę :)

pożegnałem Słońsk...

i jadąc wzdłuż starego koryta Warty spotkałem... Norkę... która biegała pomiędzy wędkarzami :)

to była Norka modelka :)

a ja pojechałem dalej w kierunku przeprawy przez Wartę...

poprzednio spotkałem małe gniazdko i byłem ciekaw czy jeszcze jest... i było :)

i żabka była...

i Gęgawy...

i droga do Warty, ale nie do przeprawy...

kawałek za Kłopotowem jest przeprawa promowa... panowie mówili coś o wodzie, że głęboko do kolan, że podobno zimna i mokra, że na odcinku około 10 metrów... a co mi tam, jadę :)

to było jakieś 150 metrów jazdy po wodzie... dowiedziałem się na własnej skórze, co to znaczy jeździć na bosaka na pedałach z pinami...

a to wcale nie było najgłębsze miejsce... w każdym bądź razie sakwy-pływaki zdały test celująco :)

prawie ją przejechałem...

po nawrotce kierowałem się do wypatrzonej na mapie czatowni znajdującej się na polderze północnym...

po drodze minąłem jeszcze wieżę widokową, a w zasadzie to nawet dwie...

droga do czatowni na wodzie... znajduje się w obrębie ścieżki ekologicznej...

i znowu Gęgawa...

Remiz

Kruk

i żabki...

a potem, jak już się zasiedziałem była gonitwa na pociąg... dojechałem do głównej drogi z Witnicy do Kostrzyna, wzdłuż której idzie droga rowerowa, więc przy okazji postanowiłem sprawdzić jak wygląda..

pomiędzy miejscowościami asfalt, nawet równy, natomiast w miejscowościach polbruk, różnej jakości... w ramach polskiej myśli koncepcyjnej droga ma swój początek i koniec przed każdym przystankiem autobusowym... no i dość często zmienia strony w jezdni, co nie jest bezpieczne dla rowerzystów... ale nie była taka najgorsza :)

Na pociąg szczęśliwie zdążyłem i po fotograficznym weekendzie wróciłem w końcu do domu :)
A tutaj znajdziecie pełną fotorelację z tej wycieczki: Park Narodowy Ujście Warty