Poniedziałek, 10 listopada 2014

Litomerice - Praha

W zasadzie tego dnia na wieczór powinniśmy być w Pradze, a my tymczasem mieliśmy chyba cały dzień w plecy... więc z rana wstaliśmy, i ruszyliśmy nadrabiać zaległości...
zaczęliśmy od cukierni...

potem było śniadanie...

i piekarnia...

tego dnia specjalnie pojechaliśmy alternatywną częścią aby zobaczyć Terenzin... kiedyś fort, który w czasach II wojny światowej wykorzystany był przez Hitlera jako getto... ale tylko z pozorów, bo w rzeczywistości był to obóz zagłady...

następnie promem chcieliśmy przeprawić się na właściwa stronę szlaku... ale że było już po sezonie, to najbliższy był w kwietniu, więc ruszyliśmy dalej...

Roudnice nad Labem...

koło pewnej fabryki wędkarze łowili rybki... podobno wyskakiwały już ugotowane... :)

i znowu te pociągi...

Melnik...

patrząc na mapę mieliśmy trzy opcje do wyboru, dwie prowadziły przez prom za kilka kilometrów - ale że było po sezonie, to przeczucie kazało nam skorzystać ze schodów...

i nagle pośród niczego mega pałac... no cóż zobaczymy go następnym razem... bo zawzięliśmy się i postanowiliśmy jednak dojechać tego dnia do Pragi :)

przeprawa przez tamę...

znaleźliśmy hostel dla podróżników, zostawiliśmy graty i pojechaliśmy szukać kolacji... i lepszego miejsca znaleźć nie mogliśmy.... knajpa nazywała się Kolonial i była to rowerowa knajpa :)

i jakby nam było mało tego dnia zrobiliśmy sobie jeszcze Praga by night :)

a następnego dnia z rana uprawialiśmy głównie shopping... półtora kilo Studenckiej i takie tam ;)

potem już tylko na pociąg i dalej do Drezna...

jeszcze tylko odwiedziliśmy na starówce kawiarnię z prawdziwą pyszną czekoladą, kupiliśmy małe co nieco i wróciliśmy do naszego autka, by dalej spokojnie dojechać do domu... :)