Sobota, 28 marca 2015

Moryń - Siekierki - Chojna

Korzystając z pogodnej soboty postanowiliśmy wskrzesić sezon na wycieczki pierwszym pociągiem :) start o 6:35 nie zachęcił do uczestnictwa masy rowerzystów, ale akurat starczyło nas do biletu Ty plus 1,2,3, a było nas dokładnie tyle, ile wieszaków w przedziale rowerowym :)

Na początek z Witnicy Chojeńskiej udaliśmy się do Morynia... po drodze dwie zawalidrogi...

ekipa w składzie Wanda, Krzysiek, Janusz i niewidoczny na zdjęciu fotograf...

oooo, spacerek... pierwszy... a w zasadzie jeden z wielu tego dnia :)

Moryń

a więc zaczęło się zwiedzanie... aleja zwierzaków poszła na pierwszy ogień...

Krzychu z Misiaczem...

pokręciliśmy kilka kółeczek...

i ruszyliśmy dalej, odnaleźć pewnego kesza...

ruiny baszty tudzież innej wieży... niestety widziane tylko zza płotu...

i ruszyliśmy w kierunku Siekierek... samochodów na tej bocznej drodze było jak na lekarstwo, ale i droga także wymagała wizyty lekarza... ;)

Janusz po znalezieniu miejsca postojowego w środku lasu zarządził przerwę na śniadanie...

a w tygielku robiła się kawa, tylko ciasta nikt nie zabrał :)

Papieska droga światła dotarliśmy do Siekierek...

pomnik nienarodzonego dziecka...

i jedna z głównych atrakcji tego dnia, nieczynny most kolejowy... a w zasadzie to dwa mosty... oba w złym stanie, z czego ten od naszej strony jakby w gorszym...

ekipa na początku jakby mocno zaniepokojona...

Janusz został przy rowerach i bawił się aparatem...

a my ostrożnie jak się da, udaliśmy się na drugą stronę...

most może i europejski, ale chyba tylko z nazwy ;)

po niemieckiej stronie jakby nieco lepiej, w sezonie jeździ tamtędy drezyna, pytanie tylko dokąd, bo jeśli tylko do tej platformy widokowej, to raczej słaba z niej atrakcja...

most oblegany jest przez Pliszki Siwe...

kolejnym celem była wieża widokowa w Cedyni... co prawda zamknięta, ale można było zadzwonić, szkoda tylko że nikt nie odebrał...

po odnalezieniu kolejnego kesza, udaliśmy się w poszukiwaniu obiadu...

ale w klasztorze ceny były jakby wygórowane...

Wanda po posiłku...

potem wzdłuż Odry udaliśmy się do Bielinka...

kilometry leciały a żona cały czas uśmiechnięta :)

teraz jechaliśmy do ostatniego punktu programu, wieży widokowej w okolicy Piasecznika...

jako, że Janusz zaczął narzekać na brukowaną drogę, postanowiliśmy zmienić nawierzchnię... co nie znaczy, że był bardziej zachwycony ;)

chłopaki spacerowali, a Wanda jechała... :)

no nie zawsze jechała... ;)

z małymi problemami, prawie na szagę przez las, czasami pchając rowery dotarliśmy do celu... wieży widokowej używanej w celach ochrony przeciwpożarowej...

co prawda otoczona płotem, ale na szczęście nie wysokim, zresztą po takich mękach z dotarciem do niej, nie było opcji zostania na dole ;)

ja poszedłem robić zdjęcia, a reszta planowała drogę powrotną na pociąg, bo przez te wszystkie atrakcje zrobiło się dosyć późno...

ostatnie ujęcie i zaczęliśmy wyścig z czasem jadąc na ostatni pociąg...

z czasem i z piachem...

ale jak już dotarliśmy do asfaltu, to poszło jak po maśle... obraliśmy kierunek Chojna, czy jakoś tak... ;)

Kilka nowych, ciekawych miejsc zostało odwiedzone :)