Sobota, 4 kwietnia 2015

Saksonia dzień pierwszy

Co fajnego można robić w święta, oczywiście wybrać się na rower... zamiast walczyć z pełnym stołem, postanowiliśmy w ramach przygotowania do wakacji powalczyć nieco z pokonaniem kilku górek w Saksonii Szwajcarskiej... rejon niesamowity, przepiękny o czym przekonaliśmy się podczas wycieczki Elbą do Pragi... więc wybór gdzie jechać był dość prosty. Chcieliśmy sprawdzić dwie rzeczy, czy damy rade z podjazdami i czy nie zmarzniemy pod namiotem :)
Tym razem wycieczkę zaczęliśmy w Pirnie...

na rynku kończył swoja pracę mały targ, a my nieco spóźnieni ruszaliśmy na trasę

na dzień dobry postanowiliśmy wspiąć się na wzgórza w Pirnie, aby zobaczyć Schlosspark...

trafiliśmy także na fajny punkt widokowy...

i ruszyliśmy w dół, drogą na skróty :)

dość ładne skróty...

i wcale nie takie ciężkie jak nam się początkowo wydawało, a przynajmniej nie w porównaniu do następnych :)

a następnie ruszyliśmy szlakiem Łaby...

zastanawialiśmy jak to będzie w święta z knajpkami, czy będziemy mieli gdzie zjeść... i nie było z tym żadnego problemu ani w Niemczech, ani w Czechach :)

Stadt Wehlen...

i tutaj postanawiamy nieco odbić od rzeki, ruszamy niejako w głąb lądu poszwendać się po górkach, co by dotrzec do twierdzy w Konigstein...

po drodze pyszna czekolada w Thurmsdorf...

i jest i nasza twierdza...

zwiedzanie trwa minimum dwie godziny, a my i tak jesteśmy już mocno opóźnieni, więc robimy tylko szybki rekonesans i lecimy dalej...

znowu skrótami...

dużo "lepszymi' niż ostatnio :)

no ale co to dla nas ;)

robimy rundę po miasteczku, którego nie udało nam się zwiedzić ostatnim razem...

i uciekamy promem na drugą stronę rzeki...

co by w Bad Schandau mostem wrócić na poprzedni brzeg...

Bad Schandau...

no i ta wieża widokowa, niestety znowu zostanie na kolejny raz ;)

aż w końcu docieramy do Hreńska, w którym mamy zamiar zjeść porządny obiad... i do tego bardzo dobry jak się okazało... zupa czosnkowa w postaci kremy wylądowała dodatkowo w naszych termosach, co by nie trzeba było kombinować ze śniadaniem... :)

a tutaj będziemy jeść następnym razem ;)

Celem na dzisiaj były ruiny starego młyna, ale zrobiło się ciemno i późno, więc postanowiliśmy przenocować na kempingu w Mezni Louka, co prawda nie było ciepłej wody, ale za to cena niecałe 20 zł za całość dość atrakcyjna :)

Trasa - tak mniej więcej ;)